Ard tussen de smurfen. Foto: PR
Ard tussen de smurfen. Foto: PR

Ard Gelinck's photoshops wereldwijd bekend

Algemeen

'Met de juiste hashtag kom je ver'

Door Barbara Pavinati

GROENLO- Na het eerste kleine TV succes drie jaar geleden bij RTL Boulevard met een gephotoshopte foto genaamd de 'Roy Donderslag' groeit de naamsbekendheid van Ard Gelinck gestaag. Hij ontpopt zich in de jaren erna tot een ware social media expert.

Onlangs haalde zijn foto ter ere van de 50e verjaardag van de koning een Facebookpagina over het koninklijk huis. Daar kreeg het meer dan 2500 likes. In diverse tv-programma's komt regelmatig werk van Ard voorbij en bij de radio is hij ook geen onbekende. In 2013 ontstond er een samenwerking met Patrick Kicken, toen dj bij Radio Veronica, waarbij veel bewerkingen met succes online verspreid werden. Een wel heel bijzondere fan is Madonna. Zij heeft al zes keer werk van mij op haar social mediakanalen gedeeld. "Dat geeft wel een kick," zegt Ard, maar hij relativeert gelijk: "De dag erna is er weer wat anders trending."

Tv-programma's
"Het begon allemaal met de komst van Twitter. Ik zag dat andere mensen grappige plaatjes maakten naar aanleiding van de actualiteit en dacht 'laat ik dat ook eens doen'. Ik maakte een photoshop van Anouk die veel reacties opriep. Dat stimuleerde mij en zo ging het balletje rollen. Inmiddels is er werk van mij verschenen bij DWDD, Editie NL, Vi Oranje, Wie is de mol?, De Social Club, de Rekenkamer, Serious Request, Show Nieuws, Carlo & Irene's Life4you, Nationale 2015 Test, The Voice Of Holland en De Nacht van de Popmuziek. Voor deze laatste photoshop ik de laatste jaren Matthijs van Nieuwkerk en Leo Blokhuis als popartiesten. Iets waar ze altijd enthousiast op reageren," vertelt Ard.

Madonna
Als fervent muziekliefhebber vindt Ard zijn grootste succes toch wel de deelacties van Madonna: "Als veertienjarige op school maakte ik een tekening van haar waar ik een 9,5 voor kreeg. Hoe tof is het dat nu mijn fotobewerkingen haar bereiken en zij ze zelfs overal deelt! Mijn speciale Instagram account @madonnamashups heeft al meer dan 3000 volgers." Ard: "De onderwerpen van mijn bewerkingen betreffen actualiteit, pretduetten, MadonnaMashups en flauwe grappen. Muziek speelt vaak een grote rol. Als ik iets maak, is het fijn als het wordt opgepakt. Als mensen delen is dat leuk. Er komt natuurlijk ook een stukje geluk bij kijken: op het juiste moment iets online zetten. Met de juiste hashtag kom je ver. Dat is denk ik het geheim van mijn succes."

Madonna deelde de bewerkte foto van Ard. Foto: PR

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant