Dansers van Hit-It brachten afgelopen jaar hun enthousiasme over op de talrijke toeschouwers.
Dansers van Hit-It brachten afgelopen jaar hun enthousiasme over op de talrijke toeschouwers. (Foto: Stichting Bloemencorso Lichtenvoorde)

Promotiekaravaan opwarmertje Bloemencorso

'Het publiek komt steeds vaker al vroeg naar Lichtenvoorde. Dan willen we graag vermaak bieden.'

Door Henri Walterbos

LICHTENVOORDE - De maquettes van de wagens zijn inmiddels gepresenteerd en in de hallen en tenten van de wagenbouwers wordt inmiddels al geruime tijd met passie gewerkt aan wederom de meest creatieve vondsten. Met elkaar voor dat ultieme doel. Schitteren op het Bloemencorso, zondag 9 september aanstaande.

Ook Stichting Bloemencorso Lichtenvoorde (SBL) is al maanden bezig de organisatie van het 'op één na grootste bloemencorso ter wereld' in goede banen te leiden, met hier en daar nieuwe accenten en extra impulsen. Ook de promotiekaravaan is weer van de partij. Een optocht op zich, voorafgaande aan het Bloemencorso. Herman Ter Haar, voorzitter van SBL hierover. "We willen onze bezoekers een totaalbeleving bieden. Ze komen voor het Bloemencorso naar Lichtenvoorde, maar deze dag heeft Lichtenvoorde nog veel meer te bieden Het Bloemencorso is tevens de start van de kermis, met topattracties, en in en rondom de horecagelegenheden is het gezellig op terrasjes of met livemuziek. Voorafgaande aan het corso hebben we de promotiekaravaan, een opwarmertje voorafgaande aan een wederom fantastisch corso, zo weten we nu al na de presentatie van de maquettes tijdens de Zomermarkt. Het publiek komt steeds vaker al vroeg naar Lichtenvoorde om een leuke plek langs het parcours uit te zoeken, maar ook omdat ze er zin in hebben. Dan willen we ze graag vermaken en wat bieden door middel van een soort voorprogramma."

Ook voor bedrijven
"De Promotiekaravaan ontstond ooit na het zien van het succes van de reclamekaravaan in de Tour de France," weet Ter Haar nog. Staat de Franse parade bekend om haar commerciële karakter, SBL wil vooral verenigingen, stichtingen en goede doelen uit Oost Gelre de kans bieden zich te presenteren aan het grote publiek. "Het is een prachtige gelegenheid je als vereniging, organisatie, stichting te laten zien, je te profileren, om aandacht te vragen voor iets dat speelt, leden te werven, mensen te interesseren." Ook wordt bedrijven uit geheel Oost Gelre de ruimte geboden reclame te maken. "Het moet geen flyer- en folderparade worden," zo stelt Ter Haar wel. "Reclameboodschappen zijn mogelijk. Voor de levensvatbaarheid van het corso zijn sponsoren van essentieel belang. We zien deelname als een stukje investeren in ons corso. Dat kan door het publiek te vermaken, door het laten meelopen van artiesten, straattheater of muzikanten, of door een andere kunstzinnige uiting. Vermaak het publiek, dan komt je boodschap als ondernemer ook veel beter over," is Ter Haar overtuigd. "Het publiek vindt het hartstikke leuk, horen we terug. De Promotiekaravaan is een mooie manier om Oost Gelre, haar bedrijven en verenigingsleven verder op de kaart te zetten en onder de aandacht te brengen bij onze tienduizenden toeschouwers, waaronder een aanzienlijk aantal gasten uit Duitsland." Deelname aan de promotiekaravaan is gratis.

Aanmelden
Heeft u vragen of wilt u zich aanmelden? Stuur dan een mail naar het secretariaat: info@bloemencorso.com.

Reageer als eerste
Meer berichten