Marketing kansen benutten in Groenlo en Zwolle

Over Groenlo
Groenlo is een stad in de Achterhoek in de provincie Gelderland. De stad was tot 2005 een zelfstandige gemeente en daarna werd Groenlo de officiële naam van de gemeente die in 2006 werd omgedoopt tot de gemeente Oost Gelre. Samen met de buurtschap Zwolle telt deze zo'n 10 duizend inwoners.

Zwolle en de regio
Zwolle ligt in de regio IJsseldelta en ligt aan het Zwarte Water en de Overijsselse Vecht. Zwolle is een grote stad, met bijna 130 duizend inwoners.

Ondernemen in 2019.. online ondernemen
Al onze aankopen worden tegenwoordig online gedaan. Je kunt het zo gek niet bedenken, of er bestaat een webshop voor. Dit biedt natuurlijk grote kansen, maar betekent ook dat je te maken hebt met veel concurrentie. Je zult je dus goed moeten voorbereiden en een stevig plan hebben om de concurrentie voor te blijven. Hieronder volgen een paar zaken waar je aan kunt denken om jouw marketing kansen optimaal te kunnen benutten.

Inbound marketing
Inbound marketing is een combinatie van tactieken. Ten eerste zal zij zorgen dat je beter gevonden wordt, met name via zoekmachines en ten tweede zorgt inbound marketing ervoor dat vanuit deze content leads worden gegenereerd en geconverteerd naar klanten.

Inbound marketing is een perfect middel om in te investeren als je online snel wilt groeien. Het is verstandig om dit via een online marketing bureau te doen, omdat zij de ervaring en expertise hebben om ervoor te zorgen dat jouw actie een succes wordt. Inbound marketing kost veel tijd en het zou jammer zijn als al die tijd voor niks zou zijn geïnvesteerd.

HubSpot
Een andere optie is om gebruik te maken van het platform HubSpot. Dit platform heeft een aantal handige functies die jij via een dashboard kan bedienen. Denk hierbij aan al je social media. Via HubSpot kun je acties over verschillende social media kanalen uitvoeren en analyseren. HubSpot biedt ook een content management functie en deze is weer gelinkt aan SEO. Dus jouw content wordt regelmatig nagekeken om te zien of je nog wel hoog genoeg in Google komt. Met de web analytics functie kun je de bedrijvigheid en resultaten van verschillende acties en aanpassingen bekijken.

Dit artikel wordt u aangeboden door TeamNijhuis. Het is niet gemaakt onder verantwoordelijkheid van de redactie van deze uitgave.

Meer berichten