Ivo Thuinte van Warenhuis Post: "Op een gegeven moment waren alle puzzels gewoon uitverkocht."
Ivo Thuinte van Warenhuis Post: "Op een gegeven moment waren alle puzzels gewoon uitverkocht." (Johnny ten Have )

Verandering in vraag en aanbod bij lokale winkeliers

GROENLO - Een aantal maanden geleden hadden we met elkaar niet kunnen voorspellen dat we in deze stralende meimaand zoveel binnen zouden zijn en vanuit huis zouden werken. Ook in het winkelen is het een en ander veranderd. Winkeliers hebben nieuwe diensten ontwikkeld en zagen een stijgende verkoop van bepaalde artikelen. De GOV vindt het leuk om daarvan een aantal voorbeelden met de lezers van de Groenlose Gids te delen.

Ellen van Bloem en Kado Groot Kormelink moest snel schakelen toen de workshops voor het maken van fleurige paaskransen wegvielen. Ellen: "Ik heb doe-het-zelf-pakketten samengesteld voor klanten, waarmee ze thuis toch aan de slag konden met het maken van een krans. Dat heeft veel positieve reacties opgeleverd, al heb ik ook vaak gehoord dat ze het liever samen met mij hadden gemaakt. Dat zie ik dan maar als een mooi compliment!"

Ivo Thuinte zag bij Warenhuis Post de afgelopen weken een grote vraag naar speelgoed, bakartikelen en puzzels. Ivo: "De eerste week kwamen veel ouders met hun kinderen iets leuks uitzoeken met (toen nog) drie weken thuisblijven voor de boeg. Ook de puzzels waren op een gegeven moment gewoon uitverkocht. En volgens mij worden er veel taarten, cupcakes en koekjes gebakken, want die artikelen lopen ook hard bij ons in de winkel."

Ook bij Bruna merken Ad en zijn collega’s een grote belangstelling voor alles waarmee je thuis actief bezig kan blijven. Boeken, tijdschriften, maar ook zeker knutselspullen worden vanuit Bruna in Groenlo extra veel verkocht in de afgelopen weken.

Thomas Wallerbosch heeft vanuit Slijterij Antonius inmiddels een thuisbezorgservice ingesteld. Ook had hij whiskyproeverij-pakketjes in de verkoop waarmee klanten onlangs aan een online proeverij konden deelnemen. "Wel jammer dat ik nog in de winkel stond om die tijd en niet zelf aan de proeverij kon deelnemen", lacht Thomas. "Het was koopavond en de winkel was gewoon nog open. Wel fijn om met een schuin oog mee te kunnen kijken met de proeverij van achter de toonbank en te zien dat de deelnemers het hebben gewaardeerd." Om er dan snel aan toe te voegen: "Ik kijk wel weer uit naar de tijd dat we weer proeverijen kunnen organiseren waarin we met elkaar in een ruimte kunnen zijn. Dat is wat mij betreft toch echt het leukste contact met de klanten."

Ellis vertelt over de drukke weken die ze bij Bloemsierkunst Weenink achter de rug hebben. "Niet alleen rond Moederdag waren we druk, ook zijn er ontzettend veel boeketten daarvoor, in de eerste weken van de lock-down, verzonden. We kregen blauwe vingers van het schrijven van alle mooie boodschappen die telefonisch en via mail werden doorgestuurd. We hebben nog niet vaak meegemaakt dat bijna alle boeketten eigenlijk meteen de bus in ging om bezorgd te worden. Mooi dat we met ons vak zo bij kunnen dragen aan de aandacht die mensen elkaar willen schenken!"

Meer berichten
 

Dagelijks het laatste nieuws in je mailbox ontvangen?

Aanmelden