Impressie: Brouwersnös met wielershirt.
Impressie: Brouwersnös met wielershirt.

1 april Brouwersnös nieuwe hoofdsponsor Amstel Gold Race

Algemeen

GROENLO - Het is inmiddels een bekende naam in de bierwereld, craftbeer-brouwerij Brouwersnös uit Groenlo timmert sinds de opening drie jaar geleden behoorlijk aan de weg.

De craftbieren, gebrouwen volgens naar eigen zeggen unieke open vergisting, vinden gretig aftrek in de supermarkt en de slijterij. Dat het momenteel met de verkoop in de cafés om bekende reden wat minder gaat moge duidelijk zijn. Maar dat weerhoudt Brouwersnös er niet van om serieus aan een landelijke uitstraling en PR te werken.

“We zijn in een vergevorderde gedachte om de hoofdsponsoring van de Amstel Gold Race op ons te nemen! Hoe gaaf is dat?”, aldus Rob Porskamp, geboren en getogen Grollenaar en bovendien fanatiek wielrenner én wielerfan.

Rob vervolgt: “We waren laatst aan het toeren met een aantal mooie muiters en al fietsend door het Achterhoekse landschap flitste het door me heen; hoe mooi zou het zijn als we rondom Grolle, het hart van de Achterhoek, een eigen klassieker zouden organiseren?” Brouwersnös heeft al de nodige ervaring met het organiseren van een wielerronde, te weten de zeer succesvolle beer-bike-bbq afgelopen zomer. Destijds georganiseerd samen met de plaatselijke wielerclub RTCG, waar Brouwersnös eveneens sponsor van is. “De stap naar het organiseren van een klassieker is volgens ons goed te overzien. Alleen is de bestaande wieleragenda dusdanig vol dat er weinig of eigenlijk geen plek is voor een nieuw monument (de vijf belangrijkste klassiekers in de wielersport, red.). Waarom dan niet overnemen wat goed is en zich al heeft bewezen?”

Als alles meezit, krijgen we volgend jaar dus een editie dwars door het Achterhoekse coulisselandschap en wordt elke bult en heuvel alsmede boerenlandweggetjes in de route opgenomen om er een echt klassiekerkarakter aan te geven, inclusief een vleugje Grolse wind in de finale. Op de vraag of er ook een toervariant van de klassieker georganiseerd gaat worden, is Rob duidelijk: “Zeker, dat is ook één van de grote drijfveren achter dit verhaal, naast de landelijke PR die het oplevert. We zijn natuurlijk een brouwerij en Achterhoekers zijn naast bijzonder sportief ook bijzonder gezellig aangelegd, dus dat gaat wel goedkomen!”

Op de vraag of de Amstel Gold Race van naam gaat veranderen is Rob eveneens overduidelijk: “Wat denk ie dan, toffen!?”

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant