Eef Steentjes, voorzitter van de BC Longa ’30 tijdens zijn welkomstwoord. Foto: Theo Huijskes

Eef Steentjes, voorzitter van de BC Longa ’30 tijdens zijn welkomstwoord. Foto: Theo Huijskes

Veel belangstelling voor sponsoravond Businessclub Longa ‘30

Economie

LICHTENVOORDE - “Onder het motto van het drieluik ‘De Legendarische Longa Lente’ zijn wij na een voor iedereen vervelende coronaperiode bijeen om met elkaar weer te kunnen borrelen, kletsen en knuffelen. Daarvoor hebben wij in een gezellige ambiance een mogelijkheid gecreëerd om elkaar te zien, te voelen en te ruiken!” Met deze woorden opende voorzitter Eef Steentjes afgelopen donderdag de eerste sponsoravond van Businessclub Longa ‘30 sinds twee jaar.

Door Theo Huijskes

Een bijzondere, drukbezochte bijeenkomst, die in het teken stond van een bedrijfsbezoek aan EventBar, gevestigd aan de Koningslinde in Lichtenvoorde, volgens Steentjes te vergelijken met de alom befaamde Königsallee oftewel winkelboulevard in de Duitse stad Düsseldorf. 

Ondanks de alom gezellige, ontspannende insteek van de avond, maakte voorzitter Steentjes op een passende wijze van de gelegenheid gebruik om ook even stil te staan bij het huidige leed in deze wereld. Daarbij verwijzende naar de gevolgen van de coronapandemie en in het bijzonder naar het schrikbarende oorlogsgeweld in Oost-Europa, waarbij de afschuwelijke beelden vanuit Oekraïne de Nederlanders doen relativeren dat men in een land leeft, woont en werkt waar vrijheid nog steeds een maximaal genot biedt.

Mijlpaal van 200 BC-leden bijna bereikt
Steentjes liet weten dat zijn businessclub op dit moment 198 leden telt, maar dat het niet anders kan dan dat het streefgetal van tweehonderd binnenkort wordt bereikt. Na aandacht voor een veertiental nieuwe sponsoren, schonk het uithangbord van Longa ’30 nog even aandacht aan de onlangs gehouden succesvolle bijeenkomst bij RKZVC, voorafgaande aan het onderlinge competitieduel en aan de nog op het programma staande herkansing, die zo goed als zeker op zaterdag 14 in plaats van zondag 15 mei zal plaatsvinden. Alsmede aan een interessant drieluik, dat van 15 tot en met 19 juni zal plaatsvinden, waaraan ook de Businessclubs van De Graafschap, Vitesse en Grol hun medewerking zullen verlenen.

Interessante bedrijfspresentaties
De succesvolle sponsoravond kende tevens met een tweetal bedrijfspresentaties -volgens Eef Steentjes geen grijze muizen, maar echte oranje leeuwen- een succesvolle invulling. Dit door BC-bestuurslid Max Wekking op zijn eigen, gebruikelijke wijze gepresenteerd programmaonderdeel betekende een kennismaking met allereerst het bedrijf EventBar, waarvoor directeur Igor Krabben het woord voerde, en vervolgens het bedrijf Aloys Roemaat Transport, waarvoor nieuwbakken directeur Thomas Kruip alle zeilen bijzette om de belangstellende aanwezigen een inkijkje te geven in deze nog altijd groeiende onderneming, die op niet al te lange termijn een nieuwe vestiging in Varsseveld hoopt te openen. Doorspekt met de kwinkslagen van gespreksleider Wekking wisten beide ondernemers de vele belangstellenden te boeien met hun betoog.

Foto: Theo Huijskes
Foto: Theo Huijskes
Foto: Theo Huijskes
Foto: Theo Huijskes

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant