De organisatie van City of Taste voor de deur van de Oude Calixtus waar de afterparty wordt gehouden. Vlnr Sharon Idink, Brigitte Nibbelink, Carola Steentjes, Arno Doppen en Thomas Wallerbosch. Op de foto ontbreken Ellen Klein Gunnewiek en Dian Huis in 't Veld. Foto: Kyra Broshuis

De organisatie van City of Taste voor de deur van de Oude Calixtus waar de afterparty wordt gehouden. Vlnr Sharon Idink, Brigitte Nibbelink, Carola Steentjes, Arno Doppen en Thomas Wallerbosch. Op de foto ontbreken Ellen Klein Gunnewiek en Dian Huis in 't Veld. Foto: Kyra Broshuis

Alles uit de kast voor lustrumeditie City of Taste

Economie

Bijzonder evenement mét afterparty op 13 mei aanstaande 

Door Kyra Broshuis

GROENLO - De ondernemers zijn volop in voorbereiding, de wijnen en bieren zijn geselecteerd en de kaarten vliegen over de toonbank. De vijfde editie van het jaarlijkse evenement City of Taste staat voor de deur. Op zaterdag 13 mei van 19:30 tot 22:00 uur zetten ruim 30 deelnemers in Groenlo hun deuren open voor het publiek.

Initiatiefnemer Arno Doppen startte in 2017 met het concept. “Ik had zoiets ooit gezien in Monnickendam en vond het echt iets voor Groenlo. Joske Elsinghorst heeft me uiteindelijk overgehaald om het ook echt te doen. Dat heeft haar flink wat overredingskracht gekost, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.” En met succes, bij de eerste editie deden meer dan 40 ondernemers mee en kwamen er 450 betalende bezoekers op het evenement af. “Bij de vorige editie kwamen zelfs de organisatoren uit Monnickendam hier om inspiratie op te doen…”

Laagdrempelig
De organisatie van het evenement bestaat uit Dian Huis in ‘t Veld, Ellen Klein Gunnewiek, Carola Steentjes, Brigitte Nibbelink, Arno Doppen, Thomas Wallerbosch en Sharon Idink. Idink legt nog even kort het concept uit: “We willen ondernemers en publiek op een laagdrempelige manier kennis met elkaar laten maken. Op deze avond stap je makkelijk binnen bij een ondernemer waar je normaliter wellicht niet snel binnenloopt. Thomas Wallerbosch van Slijterij Antonius en Jan Rouwhorst van Jan’s Dranken hebben zorgvuldig de lekkerste wijnen en speciaalbieren geselecteerd voor deze avond en uiteraard schenken we ook alcoholvrije drankjes. De ondernemers organiseren zelf iets bijzonders in hun zaak, dat varieert van een optreden van een illusionist tot live muziek en alles daartussenin.” Doppen en Idink zijn blij met de ondernemers die elk jaar weer meedoen. “Daar staat of valt ons evenement mee. Het is mooi te zien dat er zo enthousiast wordt gereageerd en dat deelnemers telkens weer iets nieuws bedenken.”

Afterparty
“Er zijn ook Groenlose ondernemers die niet in het centrum zitten maar wel graag mee willen doen. Zij hebben onderdak gekregen bij een collega in de stad. Zo zit bijvoorbeeld PT Robin bij Jurgen’s Haarmode aan de Nieuwestraat en Poelhuis Promo bij Brini aan de Lievelderstraat”, licht Doppen toe. 

De jaarlijkse afterparty, die voor iedereen toegankelijk is, wordt gehouden in de Oude Calixtus. “Dat gaat een heel fijn feestje worden, georganiseerd door Wissink, Frederik Hendrik, de Stadschpomp en Cubanos. Het wordt dit jaar, vanwege het jubileum, extra groot aangepakt met optredens van Fabulous Fif-teen en DJ Dorato”, vertellen Doppen en Idink. De kaarten voor deze bijzondere editie van City of Taste zijn verkrijgbaar bij Brini, Katoo, Slijterij Antonius en Hair Effects. Een kaartje kost 20 euro en kan op de avond zelf tussen 18.00 en 19.30 uur, bij de Oude Calixtus, worden ingeruild voor een wijnglas. Voor late beslissers worden daar ook nog kaarten verkocht, dan voor 22 euro. “Maar we hebben maximaal 500 kaarten’, zegt Idink. “Iedereen krijgt een plattegrond mee en een flyer met informatie over de verschillende wijnen en bieren.”

De deelnemende ondernemers zijn FF Anders Koken, Jan’s Wijn- Whiskey en Bierspecialiteiten, Atelier Neuray, Brini, Overal Kansen, IetsAnders.nl, Poelhuis Promo, Judith’s Lifestyle, Sportschool PT Robin, Proeflokaal Brouwersnös, IdeeMedia, Steentjes/Regiobank, Rooks Floor & More, Jurgen’s Haarmode & Stadsbarbier, Hartman Stroet, Katoo Fashion Living, Mr. Badger, Loek & Feel, Tesli, Kapsalon Joe, MediaDoctors, Bakkerij Wissink, Hair Effects / More Effects, Heplef!, PURE Hair & Beauty, Intercom Groenlo, Antonius Slijterij & Proeflokaal, Wereldwinkel, Vormfactor, Edprint, VVV Groenlo, Trommel Toko en Ontwerpstudio John Ligtenberg.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant