Tessa ten Barge (Tesli Kindermode) en Ivo Thuinte (Warenhuis Post) zijn de Grolse initiatiefnemers van de Week van de Stenen Winkel. Foto: PR

Tessa ten Barge (Tesli Kindermode) en Ivo Thuinte (Warenhuis Post) zijn de Grolse initiatiefnemers van de Week van de Stenen Winkel. Foto: PR

Zelfstandige winkeliers Groenlo in de spotlights tijdens Week van de Stenen Winkel

Koop lokaal Koop lokaal

GROENLO - Zeventien fysieke winkels in Groenlo doen naar verwachting van 13 tot en met 19 mei mee aan de Week van de Stenen Winkel. Doel van deze actieweek is de consument laten zien hoe prettig én belangrijk het is in een ‘stenen winkel’ te shoppen en welke meerwaarde dit biedt voor de consument. Dit jaar wordt deze landelijke actie voor de derde keer georganiseerd. 

Vorig jaar deden er ruim 4.000 winkels mee in Nederland en België. Deze ondernemers gaven aan dat ze een ontzettend leuke week hadden beleefd en dat ze met consumenten heel mooie gesprekken hadden gevoerd over het belang van lokaal winkelen. Velen gaven ook aan dat er meer klanten naar hun winkel waren gekomen en zeiden dat ze een mooie omzet hadden gerealiseerd.

De initiatiefnemers in Groenlo van deze actie week zijn Tessa ten Barge van Tesli Kindermode en Ivo Thuinte van Warenhuis Post. Zij gaan er samen voor zorgen dat lokale winkels deze week in de spotlights komen te staan. De deelnemende winkels zijn herkenbaar aan een rode loper en gekleurde ballonnen, die zorgen voor een gezellige sfeer. De ondernemers zelf zorgen voor leuke attenties en passende acties. Voor de leefbaarheid van met name kleinere plaatsen is het belangrijk dat er voldoende winkels overblijven waar consumenten naartoe kunnen gaan en om een leuk centrum te behouden.

Dat de fysieke winkel toekomst heeft, daarvan is de organisatie van de Week van de Stenen Winkel overtuigd. Volgens haar hebben we immers allemaal nog steeds de behoefte om elkaar te zien en te spreken en in een fysieke winkel worden de zintuigen nog gestimuleerd. Een winkelier moet zich wel veel meer dan vroeger inspannen om letterlijk en figuurlijk zichtbaar te blijven voor klanten.

De meerwaarde van een fysieke winkel ten opzichte van een willekeurige webshop is dat je advies op maat krijgt en de ondernemer al een bepaalde selectie heeft gemaakt uit de beste producten. Dit krijg je niet bij een webshop. Daar komt nog bij dat een webshop jouw lokale sportvereniging of evenement niet gaat sponsoren.

De deelnemende bedrijven en acties zijn te zien op www.groenlosegids.nl/kooplokaal.

voorbeeld

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant