Mechteld Wissink (links) en Marieke Frank flankeren het zojuist onthulde paneel. Foto: Mark Ebbers
Mechteld Wissink (links) en Marieke Frank flankeren het zojuist onthulde paneel. Foto: Mark Ebbers

Nieuwe bebording rond Groenlo

Maatschappij

Profilering als vestingstad versterkt

Door Mark Ebbers

GROENLO -  De afgelopen week zijn op vier plekken in en rond Groenlo nieuwe borden geplaatst, op de al bestaande frames waaraan eerder de ‘Rabobank-borden’ bevestigd waren. Bij de toegangswegen worden bezoekers welkom geheten dan wel uitgezwaaid met het beeldmerk van de vestingstad waarmee Groenlo zich sinds 2019 profileert. De onthulling van het eerste bord kreeg op donderdagmiddag 28 april een officieel tintje. Mechteld Wissink, bestuurslid van de VVV Oost Gelre, en wethouder Marieke Frank trokken het doek weg waarna het - door Koppelman Reclame naar een ontwerp van Stefan te Loeke gemaakte - bord bewonderd kon worden. Het kleine gezelschap genodigden, waaronder Sandra Zieverink en Mirjam Tolkamp van de VVV in Groenlo resp. Lichtenvoorde, zag dat het goed was. Toeristisch coördinator Meike Prollius sloot af met een kort dankwoord, onder andere aan de de Beeldmerk Werkgroep, de gemeente Oost Gelre, de Werkgroep Promotie Groenlo, VVV Oost Gelre en de GOV.

Het als eerste onthulde paneel toont het Grolse kanon. De thema’s van de andere drie borden zijn: de Calixtuskerk, de Slag om Grolle en de muurschildering.
De nieuwe bebordingen zijn niet de eerste uitingen met het nieuwe beeldmerk. Al eerder verscheen het op vlaggen aan het Stadsmuseum en de Stadsboerderij in Groenlo; daarnaast is het beeldmerk ook afgebeeld op drinkflessen die verkrijgbaar zijn bij de VVV Groenlo en Warenhuis Post.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant