Dani Wopereis (JO9-3G) en leider Joost Wopereis met de overhandigde kleding. Op de achtergrond de dames van de Kledingcommissie (vlnr) Carry Walterbos, Anita Helmers, Annemieke Herlaar en Rita Arink. Foto: Henri Walterbos

Dani Wopereis (JO9-3G) en leider Joost Wopereis met de overhandigde kleding. Op de achtergrond de dames van de Kledingcommissie (vlnr) Carry Walterbos, Anita Helmers, Annemieke Herlaar en Rita Arink. Foto: Henri Walterbos

Presentatiepakken voor alle jeugdleden Grol

Algemeen

'Iedereen moet in dezelfde kleding kunnen lopen van de club'

Door Henri Walterbos

GROENLO - Het was een op diverse plekken binnen de vereniging reeds lang gekoesterde wens. Afgelopen weekend de aftrap om alle 550 jeugdleden van Grol in hetzelfde trainings-/presentatiepak uit te dossen, al wil men de nadruk vooral op de laatste benaming leggen, aangezien de pakken niet bedoeld zijn om in te trainen. “Het pak kan aangetrokken worden naar de wedstrijd, tijdens de warming-up en na afloop,” vertelt Carry Walterbos van de kledingcommissie die zaterdag de eerste pakken uitreikte aan leiders van de jongste Grol-jeugd. Erik Schuurmans van het Commercieel Team Grol, dat de realisatie verwezenlijkte, is blij. “Het speelt al een aantal jaren binnen de club dat we graag zouden zien dat alle jeugdleden in dezelfde presentatiekleding lopen. Dat idee is al voor de fusie ontstaan in de Businessclub Grol (BCG). Wij zijn van mening dat het niet uit mag maken in welk elftal je speelt. Iedereen moet in dezelfde kleding kunnen lopen van de club. Niet alleen de beste voetballers. Het is ook belangrijk dat we de financiën goed onder controle hebben en geld binnen blijven halen zodat de contributie laag kan blijven. Niet dat we straks het imago hebben van ‘jullie lopen mooi allemaal rond in Adidaskleding, jullie hebben kunstgras, en de contributie gaat omhoog omdat wij zo’n beleid hebben.' Dat gaat absoluut niet gebeuren. Daarnaast vinden we de uitstraling van de club belangrijk.”

Voorwerk
Voordat afgelopen zaterdag de eerste pakken uitgereikt konden worden door dames van de Kledingcommissie, was er al het nodige voorwerk door hen verricht. Een tweede immense logistieke operatie in kort tijdsbestek voor de commissie. “Klopt,” lacht Carry. “Afgelopen jaar heeft de Kledingcommissie ook alles rondom de nieuwe kleding van de nieuwe vereniging verzorgd, van begin tot eind. Vooral Rita Arink heeft daarin enorm veel voorbereidend werk verricht.” “Voor de presentatiepakken hebben we maart vorig jaar van ieder jeugdlid al de maten opgenomen,” gaat Anita Helmers verder. “En dan hoeft het niet perse een maat S-jasje met dito broek te zijn. Er zijn ook combinaties mogelijk met verschillende maten broek en jasje. Het moet wel lekker zitten. Dat hebben we allemaal opgenomen en aan Leugemors Winterswijk doorgespeeld. Zij hebben het aan ons uitgeleverd zoals wij wensten.”

Unieke deal
Erik Schuurmans over de totstandkoming van de unieke deal. “Omdat we de jaarlijkse donatie van de het BCG-geld goed kunnen gebruiken voor doelen binnen de vereniging, die in overleg met het dagelijks bestuur worden bepaald, hebben we geprobeerd sponsoren te vinden die graag aan naamuiting doen, want vergeet niet, onze jeugdleden komen heel ver. In de gehele Achterhoek, Twente, maar ook daarbuiten. We hebben tevens gekeken naar bedrijven die uit het partnerschap met Grol ook zelf gewin kunnen halen. Het gehele verhaal speelt zich af in het coronatijdperk, dus moet je zorgvuldig op zoek gaan.”

Na goede gesprekken werden 5-jarige overeenkomsten gesloten met Kuster Energy Point Groenlo en Henk Pen Caravans & Campers in Haaksbergen, alwaar Grollenaar Mark Mink deel van de directie uitmaakt. “Hun naamsbekendheid is in Twente veel groter dan in De Achterhoek en daardoor ook minder zichtbaar in de Achterhoek. Beide bedrijven zien graag dat hun naam meer opduikt in deze contreien. Vergeet ook niet dat wij een club zijn met ruim 1500 leden die voor sponsoren zeker interessant kan zijn. Vandaar hun interesse. Als je dan 550 kinderen hebt die met jouw naam op het pak rondlopen, door Groenlo naar Den Elshof fietsen, van zondag tot en met vrijdag, en zaterdag overal in de regio komen, dan is dat een mooie promotie. Kuster Energy Point is een samenvoeging van Kuster Oil en TipTop, waaronder autowasserettes, maar je kunt er ook wassen, tanken, opladen, eten, drinken, vergaderen. Het is een energie- en meetingpoint. De vestiging Groenlo is een paradepaardje voor Kuster. Ik denk dat we in beide gevallen veel voor elkaar kunnen betekenen.” De Naam Henk Pen komt op de voorzijde van de pakken, Kuster Energy Point op de achterzijde.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant